Wskazówki dotyczące treści i jakości strony
Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, ułatwisz wyszukiwarce Google znalezienie i zindeksowanie witryny oraz określenie jej pozycji.
Unikalność treści
Chcemy, aby strony przez nas pozycjonowane miały wysoką jakość, nie tylko od strony graficznej, ale również merytorycznej i unikalnej. Jednym z podstawowych problemów webmasterów, jest niezrozumienie istoty UNIKALNOŚCI TREŚCI na stronie.W Internecie powszechne stało się kopiowanie treści z różnych stron, (często bez zgody właściciela) do katalogów czy portali ogłoszeniowych. Internauci robią to bezwiednie nie wiedząc jaką szkodę wyrządzają.
Nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania jest to działanie, które wyrządza ogromne szkody.
Należy pamiętać, że zgodnie z Art.1.4 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim, ochronie podlega każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości i sposobu wyrażenia.
Niektórzy webmasterzy kopiują treści z innych, witryn zakładając, że zwiększy to zawartość stron w ich witrynie, nie dbając o trafność ani oryginalność treści. Otóż ta metoda już dawno nie przynosi efektów, wręcz przeciwnie SZKODZI!
Zapamiętaj!
Witryny, które mają skopiowaną treść z innych stron, nie zawierają żadnych oryginalnych treści ani dodatkowych funkcjonalności. Tracą jedynie na jakości.
Treści na stronie mają być przydatne dla Twoich klientów.
Nie mogą w sieci istnieć dwie witryny o tej samej treści! – Google odczytuje takie działania jako „duplicate content” czyli zduplikowaną stronę internetową.
Nie myśl, że im więcej w Internecie o Tobie tych samych informacji tym lepiej! Liczy się jakość nie ilość.
Regularnie sprawdzaj, czy ktoś nie skopiował Twojego tekstu i nie umieścił go w katalogu lub na innej stronie internetowej.
Jak to zrobić? Skopiuj fragment tekstu i wklej go do wyszukiwarki Google → zobacz na ilu stronach umieszczono identyczny tekst. Jeśli zauważysz, że ktoś skopiował Twoje treści zgłoś ten fakt nam niezwłocznie oraz skontaktuj się z autorem strony, by usunął jak najszybciej Twoją własność ze strony.
Warto poświęcić trochę czasu, aby stworzyć oryginalną treść, która odróżni Twoją witrynę od innych. Dzięki temu zdobędziesz wielu lojalnych użytkowników i zapewnisz im więcej wartościowych wyników podczas wyszukiwania w Google.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pamiętaj, że każdy Twój produkt musi mieć unikalny opis. W obrębie jednej witryny teksty również nie mogą się dublować.
Czym grozi kopiowanie treści?
Jeśli nie zastosujesz się do powyższych wskazówek algorytm weryfikujący strony internetowe zakwalifikuje Twoją stronę jako duplikat i zaczniesz odnotowywać wahania pozycji i w efekcie końcowym wyraźne spadki pozycji.
Najlepiej od samego początku dopracować stronę www, zadbać o jej unikalne treści, niż potem ratować ją tracąc ciężko wypracowane czołowe pozycje. Dzięki raz dobrze napisanym tekstom zaoszczędzisz czas i pieniądze.