Usługa Google Analytics jest najpopularniejszym narzędziem analitycznym dla wszystkich właścicieli witryn internetowych. Google Analytics pozwala sprawdzić i ocenić działania marketingowe i reklamy, ich skuteczność, a także tendencje ruchu na stronie. Użytkownicy, których witryny nie są odwiedzane więcej niż 5 mln razy w ciągu miesiąca mogą korzystać z usługi za darmo.

Użytkownik wchodząc na stronę wywołuje ją z serwera, na którym jest umieszczona. W trakcie ładowania witryny wykonuje się skrypt kodu śledzącego, czytane są ciasteczka, a informacje wysyłane są do zabezpieczonego serwera Google i dostępne są w usłudze Google Analytics.

Narzędzie pozwala sprawdzić skąd użytkownicy trafiają do witryny, na których podstronach spędzają najwięcej czasu, a na której opuszczają stronę. Google Analytics umożliwia więc sprawdzenie haseł, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę odwiedzając stronę. Informacje te pozwalają ocenić dopasowanie obecnych reklam i słów kluczowych pod względem liczby konwersji, które generują. Za pomocą Google Analytics użytkownik może śledzić wszystkie swoje witryny – instalacja narzędzia polega na wklejeniu do kodu źródłowego strony WWW fragmentu kodu JavaScript.

Wybór Google Analytics to wiele korzyści i możliwości dla strony:

  • obliczanie zwrotu z inwestycji – zaawansowane raporty i analiza, obliczenie kosztu pozyskania 1 klienta;
  • sprawdzenie źródeł wejść na stronę – dane geograficzne i witryny, z których użytkownicy odwiedzają domenę;
  • sprawdzenie skuteczności treści w witrynie – określenie, które podstrony są atrakcyjne dla użytkowników, a które mają wysoki współczynnik odrzuceń;
  • określenie celów i ścieżki, która do nich prowadzi – możliwość modyfikacji strony, aby zatrzymywała większą ilość użytkowników.

Funkcjonalności Google Analytics pozwalają generować ponad 80 rodzajów raportów i eksportować ich w kilku formatach. Na podstawie źródła wizyty użytkownika lub jego zachowania w serwisie można stworzyć segment klienta. Konto w Google Analytics może być bardzo łatwo zintegrowane z Google AdWords i aplikacjami e-commerce, a także może w tym samym czasie zbierać informacje o wielu stronach internetowych.

Supremum SEO wie, że promocja strony w internecie będzie skuteczna, gdy ruch na stronie będzie analizowany. Google Analytics pozwala śledzić ruch pojawiający się na stronie, a także wielkość sprzedaży i ilość konwersji. Statystyki pozwalają nam obserwować dzienną liczbę odwiedzin strony i monitorować konkretną ścieżkę, którą poruszają się użytkownicy na stronie. Dzięki dokładnemu korzystaniu z najlepszego narzędzia analitycznego wiemy jak na stronie naszych klientów zachowują się użytkownicy.

Chcesz poznać potencjał reklamy w wyszukiwarce? Umów się na darmową konsultację!