Meta tagi w SEO – fakty i mity

No comments Blog

Meta tagi w SEO – fakty i mity

Znaczniki meta to parametry umieszczane w sekcji HEAD, które służą do opisu zawartości strony. Meta tagi są dla wyszukiwarki informacją co znajduje się na podstronie, dlatego powinny one być odpowiednio zbudowane z uwzględnieniem słów kluczowych.

Optymalizacja części HEAD wpływa na sposób w jaki robot wyszukiwarki interpretuje zawartość strony. Uzupełnienie meta tagów w słowa kluczowe naturalnie obudowane w zdania ma realny wpływ na wyniki wyszukiwania i zapewni większą ilość wejść na stronę.

Jakich meta tagów użyć?

Do istotnych meta tagów wciąż należą meta tagiczyli „tytuł strony” i jej „opis” czyli meta tag. Poprawiają one klikalność wyników wyświetlanych przez wyszukiwarkę Google. Optymalizacja meta tagów polega na stworzeniu unikatowego tytułu i opisu dla strony/podstrony, które z uwzględnieniem słów kluczowych, na które pozycjonowana jest strona dokładnie, ale zwięźle opiszą jej zawartość. Tworząc meta tagi powinniśmy zawierać w nich słowa kluczowe adekwatne do zawartości strony. Umieszczając w meta tagurównież nazwę firmy podnosi wartość własnej domeny. Tagi „słowa kluczowe” nie są brane pod uwagę w Google. Zaawansowana analiza treści przez roboty wyszukiwarki sprawia, że tworzą one samodzielnie SERP i znacznik keywords nie wpływa na indeksację strony.

Co rozumie Google?

Starając się o dobre wyniki w Google należy umiejętnie formułować meta tagi, gdyż wyszukiwarka ignoruje te, których nie rozumie. Treść znacznikajest wyświetlanym linkiem, a meta tag to opis widoczny w SERP, czyli w wynikach wyszukiwania.W swej oficjalnej dokumentacji Google wyznaczył meta tagi, które są dla wyszukiwarki zrozumiałe. Są wśród nich następujące znaczniki: opis strony, Tag Robots/GoogleBot, tytuł strony, strona kodowa, tag odświeżenia, tag weryfikacyjny.

Gdzie się sprawdzą meta tagi?

Tytuły i opis strony głównej i każdej z podstron powinny być różne, aby można było każdą z nich zaindeksować muszą być przypisane do jednej, konkretnej podstrony. Dzięki temu użytkownik będzie mógł odnaleźć w wyszukiwarce link odnoszący go do konkretnej podstrony. Unikalne i zróżnicowane meta opisy, które nie przekraczają 160 znaków ze spacjami, i tytuły do 60 znaków (dodatkowe znaki zostają zastąpione kropkami i nie są analizowane przez wyszukiwarkę) dobrze sprawdzają się w wyszukiwarce w pozycjonowaniu w Google, Bing i Yahoo!