Dlaczego warto skorzystać z kampanii w Google AdWords?
Promocja w Internecie jest szczególnie istotna nie tylko ze względów wizerunkowych firmy, ale także sprzedażowych. Wśród właścicieli firm czy też osób zajmujących się marketingiem znajdą się zwolennicy narzędzia AdWords, ale również przeciwnicy.
Zadać sobie należy pytanie, co i w jaki sposób chcemy promować, jakie są cele promocji. Możliwości reklamowania jest wiele. Możemy wybrać jedno narzędzie i promować się za jego pośrednictwem lub też połączyć siły, tworząc kompleksowy marketing w wyszukiwarkach i pozyskiwać ruch na stronie z wielu kanałów dystrybucji. Zazwyczaj jedno narzędzie nie pozwala znacząco odczuć efektów reklamy. Pamiętajmy, że jeśli nie ma naszej firmy w wyszukiwarce tracimy spory potencjał.
Czym jest Google AdWords?
AdWords z całą pewnością jest narzędziem, które działa błyskawicznie i przynosi zwrot z inwestycji. Przy dobrym ustawieniu kampanii efekt można odczuć niemal od razu. Problem pojawia się w momencie, kiedy oddelegowana osoba bez wystarczającej wiedzy i doświadczenia próbuje przeprowadzać kampanie samodzielnie. W AdWords głównie błędy generują koszty, a te z kolei zniechęcają do praktykowania tego narzędzia.
Google AdWords w świadomości internautów jest reklamą, ale to nie znaczy, że w reklamy nie klikamy. Klienci szukający w Internecie konkretnego produktu czy usługi są zdecydowanie bliżej podjęcia decyzji niż osoby, które widziały bądź słyszały reklamę w innych mediach. Jeśli dostarczymy klientowi dokładnie to, czego szuka, to skrócimy mu ścieżkę do podjęcia decyzji. Linki sponsorowane są do tego bardzo dobrym narzędziem. Potencjalny klient może szybko dotrzeć do produktu/usługi, pod warunkiem, że reklama nie wprowadza go w błąd i nie musi znów rozpoczynać poszukiwań. Jeśli zadbamy o jakość reklamy, będzie przynosić ona rezultat.
Jakie efekty przynosi kampania w Google AdWords?
Efekty z linków sponsorowanych są mierzalne, jeśli tylko dobrze umieścimy odpowiednie kody zliczające np. konwersje. Jesteśmy w stanie dokładnie określić ile osób kupiło produkt dzięki reklamie w AdWords. Możemy szybko reagować i zmieniać słowa kluczowe, które nie generują nam zysków.
Żeby zaistnieć w Internecie i świadomości klienta musisz pokazać swój biznes na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Aby osiągnąć przysłowiowe TOP 10 w wynikach organicznych (pozycjonowanie) potrzeba czasu, który biegnie nieubłaganie i pozwala działać konkurencji przekonanej do Adwords. Do Ciebie należy decyzja czy chcesz czekać na efekty, czy zainwestujesz w narzędzie, które zadziała natychmiast.
Zadecyduj ile możesz i ile chcesz wydawać na kampanię. Nie musisz się martwić, że Twoje środki marketingowe zostaną wydane na próżno, pod warunkiem, że wiesz jak nimi sprawnie zarządzać w panelu Google AdWords, a w tym może pomóc Ci agencja.
Co irytuje Twoich klientów – dlaczego nie klikają:
- Nie trafiają tam, gdzie chcą.
- Nie odnajdują produktu, którego szukają.
- Wiedzą, że to reklama.
Jak temu zaradzić?
- Dokładnie określaj stronę docelową, na którą mają trafiać Twoi klienci.
- Upewnij się, że na stronie docelowej jest produkt, który reklamujesz lub stwórz mu oddzielny landing pages.
- Uporządkuj strukturę strony oraz kampanii.
- Ustawiaj i stale kontroluj wykluczające słowa kluczowe.
- Twórz odpowiednie treści reklam.
- Dbaj o jakość strony.
- Aktualizuj stronę oraz treści reklam.
- Powierz swoją kampanię agencji z tytułem Partnera Google
AdWords jest narzędziem, które należy wykorzystywać do promocji witryny w sieci po uprzednim ustaleniu celów i przemyśleniu czy rzeczywiście jest to odpowiedni kanał dla twoich potrzeb. Rekomendujemy rozpocząć współpracę w zakresie planowania i prowadzenia kampanii AdWords z agencjami, które mają aktualny status Partnera Google, certyfikat ten jest potwierdzeniem aktualnej wiedzy z zakresu promocji firm za pośrednictwem narzędzia Google AdWords.