Dlaczego warto dzielić się wiedzą na blogu?
Prowadzenie bloga już dawno przestało być formą internetowego ekshibicjonizmu. Obecnie blog nie tyle pełni funkcję cyber-pamiętnika, co służy do dzielenia się fachową wiedzą, a przez to – stanowi doskonałe narzędzie do budowania własnej marki w sieci.
Perspektywy
Istnieją blogi modowe, fotograficzne, kulinarne, podróżnicze – oznacza to, że tego typu forma komunikacji z użytkownikami internetu została ubranżowiona. Ludzie szukają na blogach konkretnych informacji, podanych z pierwszej ręki, a zatem – prawdopodobnie autentycznych, popartych doświadczeniem. Siłą rzeczy osoba, która prowadzi blog i dzieli się w sieci swoją wiedzą jest postrzegana jako ekspert. W internecie pozycję autorytetu i komentatora można zdobyć samemu, bez ingerencji mediów tradycyjnych. Dlatego tak wiele firm prowadzi blogi – dzieląc się wiedzą z użytkownikami, można łatwo zbudować wizerunek specjalisty i marki, której warto zaufać.
Dozowanie informacji
Prowadzenie bloga wymaga gruntownego przemyślenia zamieszczanych na nim treści. Wpisy powinny odpowiadać na zainteresowanie odbiorców – rozjaśniać problematyczne kwestie, poruszać kontrowersyjne tematy. Dzięki umiejętnemu doborowi tematów teksty generują na stronie duży ruch, który może bezpośrednio przełożyć się na nowych klientów lub zyski z reklam. Najlepiej, jeśli notka zaintryguje czytelnika i wzbudzi w nim przekonanie o kompetencji autora, ale nie wyczerpie zupełnie tematu. Wówczas zainteresowany odbiorca, chcąc zgłębić zagadnienie, będzie musiał skorzystać z usług danej osoby lub firmy.