Pingwin 3.0
Algorytmy, według których Google ocenia i indeksuje strony stale się zmieniają. Ostatnia aktualizacja w wersji 3.0 dotknęła algorytmu Pingwin, którego zadaniem jest ocena jakości i naturalności linków przychodzących do strony.
Pingwin jest nazwą własną algorytmu, którego aktualizacje pojawiają się od ponad 2 lat – najnowsza aktualizacja algorytmu (Pingwin 3.0) miała miejsce 18 października 2014. Odświeżenie algorytmu obejmuje wszystkie wersje językowe Google. Ostateczne efekty mogą pojawić się dopiero za kilka tygodni.
Jaki jest efekt aktualizacji Pingwin 3.0?
Pingwin skanuje strony, a odświeżenie algorytmu ma pozytywny wpływ na strony, które miały oczyszczane zaplecze linków. Natomiast strony, na których wykryto zbyt dużą ilość nienaturalnych linków mogą w najbliższym czasie spodziewać się kary w postaci filtru. Strony, których profil linków jest naturalny i jakościowy na wprowadzonej zmianie mogą zyskać pozycję w wyszukiwarce. Po aktualizacji algrytmu tracą strony pozycjonowane po przekierowaniu 301, jeśli miały zaplecze nienaturalnych linków, a zyskują strony, którym po trwałym przekierowaniu odzyskano linki metodą broken link building.
Jak radzić sobie z Pingwinem?
Strona, na którą trafia użytkownik powinna spełniać jego oczekiwania. Zadbanie o poniższe elementy sprawi, że żadna zmiana w algorytmie nie zaszkodzi jej pozycji w wyszukiwarce:
- urozmaicanie miejsc pochodzenia linków;
- urozmaicenie treści linków;
- optymalizacja strony pod kątem użytkownika;
- budowa rozpoznawalności marki;
- obecność strony na portalach tematycznych;
- obecność strony na portalach społecznościowych;
- wysokiej jakości, unikatowa treść na stronie.
Wyższą pozycję w wyszukiwarce osiągną strony z ciekawą treścią, dla których prowadzona jest intensywna promocja w mediach społecznościowych.
Jak działa algorytm Pingwin?
Zadaniem algorytmu jest analiza i wartościowanie profilu linków przychodzących do strony. Zaplecze zostaje uznane za podejrzane, gdy rozłożenie linków jest nienaturalne (np. linki prowadzą jedynie do strony głównej), gdy znajdują się ona na stronach spamerskich i witrynach o niskim pageranku lub linki wychodzą z katalogów. Algorytm obniży również pozycję w wynikach wyszukiwania stron, które posiadają niewiele linków zwrotnych. Pingwin ocenia cały profil linków przychodzących do strony, a w efekcie karze witryny, których zaplecze przekroczy punkt krytyczny.
Jakość, a nie ilość.
Powyższa zasada przyświeca naszym specjalistom. Klienci Supremum SEO nie muszą się obawiać aktualizacji algorytmu Pingwin, ponieważ budując zaplecze strony dbamy o selekcję jakościowych miejsc. W naszych działaniach kierujemy się długookresowymi strategiami promocji w Internecie. Dostarczając do stron klienta linki zewnętrzne postępujemy zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów.