Gęstość słów kluczowych, a pozycjonowanie
Jak powszechnie wiadomo na pozycjonowanie ogromny wpływ ma gęstość słów kluczowych. Panuje przekonanie, że im więcej wstawi się keywordsów, tym lepszy efekt można osiągnąć. Sprawdźmy zatem, ile w tym prawdy.
Wstawianie zbyt dużej ilości słów kluczowych to stara sztuczka, która nie dość, że nie przyniesie dobrych efektów, to jeszcze może przysporzyć problemów, w szczególności, gdy ich liczba przekroczy 15% contentu. Błędem jest dodawanie słów kluczowych w każdym możliwym miejscu. Muszą one przede wszystkim wyglądać naturalnie i być obudowane w zdania. Jeśli ilość słów kluczowych utrudnia rozumienie tekstu, oznacza to, że nasza praca nad contentem w zakresie SEO spaliła na panewce.
Jak często umieszczać słowa kluczowe?
Jak wiadomo gęstość słów kluczowych odnosi się do wyrażonego w procentach stosunku słów kluczy, który mieści się w całkowitej sumie indeksowanych słów na stronie. Nie można się zgodzić z przekonaniem, że im więcej wstawi się fraz kluczowych, tym bardziej przysłuży się to pozycjonowaniu. Gęstość słów kluczowych nie powinna przekroczyć 2% do 8%!
Gdzie umieszczać keywordsy?
Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie fraz kluczowych w strategicznych miejscach tekstu, to jest: w pierwszym i w ostatnim paragrafie. Słowa kluczowe powinny być obudowane w naturalne zdania. Gdy umieszczamy ważne słowa w środku tekstu, warto je wyróżnić poprzez zastosowanie pokreślenia, kursywy lub wyboldowania.