Heading tagi w SEO bloga

No comments Blog

Heading tagi w SEO bloga

Heading tagi to znaczniki, które oddzielają i wyróżniają nagłówki strony od pozostałej części contentu. Odpowiednie użycie nagłówków w kodzie strony jest jednym ze szczególnie ważnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie.

Nagłówki tworzą hierarchię. W HTML mamy do dyspozycji sześć nagłówków ponumerowanych od h1
do h6. Znacznik h1 to najważniejszy nagłówek, z każdym kolejnym nagłówkiem spada jego ważność.

Jak użyć heading tagów do pozycjonowania bloga?

Nagłówki to elementy, których nie może zabraknąć na pozycjonowanej stronie – oprócz samej ich obecności ważna jest jeszcze ich kolejność i ilość. Jako pierwszy, jak najwyżej na stronie powinien być umieszczony nagłówek
h1, który oddaje sens całej strony, dlatego może być użyty tylko jeden raz. Pozostałe nagłówki mogą być używane więcej niż jeden raz – nie muszą być użyte wszystkie. Pozycjonując bloga warto także zadbać o unikalne heading tagi w całej witrynie. W treści nagłówków należy umieścić słowa kluczowe dla strony, nie można ich jednak powtarzać.

Nagłówki, a pozycjonowanie

Wyszukiwarka przeszukując stronę analizuje treść, a także poszukuje nagłówków. Umieszczenie w nich słów kluczowych przyczyni się do wzrostu pozycji strony w SERP. Jeśli strona ma osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, w jej kodzie muszą być umieszczone elementy nagłówków, z których roboty wyszukiwarek internetowych zdobywają wiedzę o treści strony.

Najczęstsze błędy

Jak głosi przysłowie: „co za dużo, to niezdrowo”. Rzecz ma się podobnie, jak w przypadku umieszczania zbyt dużej ilości słów kluczowych – jest to błędne założenie. Należy wystrzegać się używania tych znaczników na blogu w zbyt dużej częstotliwości.