Google Authorship – budowanie brandingu i nie tylko

No comments Blog

Google Authorship – budowanie brandingu i nie tylko

Google ogłosił niedawno, że obrazy z Google Authorship będą usuwane z wyników wyszukiwania. Mimo to eksperci SEO po wielu eksperymentach dowiedli, że autorstwo nadal będzie mogło w pozytywny sposób wpływać na stronę. Nadal warto zainstalować na swoim blogu Google Authorship. Sprawdźcie, dlaczego…

Okazuje się, że tylko obraz przestaje być brany pod uwagę w wynikach wyszukiwania, zaś to, co najistotniejsze, czyli podpis poświadczający autorstwo – pozostaje. W związku z tym warto zainstalować na swoim blogu Google Authorship. Do tej pory po wpisaniu odpowiedniego zapytania w wyszukiwarce pojawiała się nasza twarz wraz z krótkim autorskim podpisem. Obecnie wyświetlać się będzie po prostu informacja o autorstwie.

Zalety Google Authorship

Buduj branding!

Dzięki temu, że obok informacji pojawia się zdjęcie autora, ma się wrażenie, że tekst jest bardziej wiarygodny. Jest to oczywiście o wiele bardziej profesjonalne i ma niebagatelny wpływ na budowanie autorytetu blogera.

Powiększ liczbę wejść na stronę!

W przypadku bloga z pomocą Google Authorship nie tylko budujemy branding, ale także zwiększamy ilość wejść na stronę. Pamiętajmy, że zdjęcie stanowi atrakcyjną treść, w którą użytkownicy chętnie klikają.

Zbuduj sieć odbiorców!

Google Authorship pomaga w połączeniu się z czytelnikami i w zbudowaniu kręgu odbiorców. Czytelnicy mogą zobaczyć profil blogera bezpośrednio w wyszukiwarce Google i trafić w ten sposób na jego bloga.

Walcz z plagiatami!

Google Authorship pozwala także na walkę z plagiatami. Często zdarza się, że plagiat zajmuje wyższe miejsce w wyszukiwarce niż oryginalna treść. Po skonfigurowaniu Google Authorship Google przenosi stronę na wyższą pozycję niż duplikaty. Ponadto jeśli czytelnicy danego bloga zauważą plagiat, mogą go wskazać autorowi. Wówczas należy zgłosić ten fakt Google, by pomóc usunąć plagiatora z sieci.

Jak połączyć Google Authorship z blogiem?

Aby skonfigurować Google Authorship potrzebne jest konto na Google+. Powiązania konta z blogiem można dokonać manualnie, tworząc na blogu linka do profilu Google (instrukcja: https://support.google.com/webmasters/answer/2539557?hl=pl) lub ściągając wtyczki, np. WordPress SEO, Google Author link.