Pozycjonowanie PR zwane SEO PR lub SEO wizerunkowym to public relations w wyszukiwarce internetowej. Poprawa wizerunku firmy w Internecie łączy się z popularyzacją marki, produktu, usługi czy osoby. Pozycjonowanie PR to połączenie działań proponowanych przez dział public relations z search marketingiem.
SEO PR to sposób na zbudowanie popularności serwisu, polegające na podniesieniu pozycji swojej strony internetowej w wyszukiwarkach. Promocja wizerunku jest istotna, ponieważ osoby zainteresowane ofertą przed skorzystaniem z jej usług sprawdzają w Internecie opinie o firmie, z którą podejmą współpracę. Strona internetowa i prowadzące do niej odnośniki powinny być dobrą wizytówką firmy. Pozycjonowane wizerunku to promocja fraz, które wpływają na dobry obraz marki w sieci. Informacje na temat firmy i jej oferty są publikowane w wartościowych miejscach w Internecie, np. w katalogach branżowych czy na portalach społecznościowych. Dzięki takim działaniom marka staje się bardziej rozpoznawalna, a co najważniejsze dobrze kojarzona.
Warto korzystać z pozycjonowania PR, ponieważ:
- tworzy dobre relacje między organizacją a jej otoczeniem;
- wyrabia dobre skojarzenia na temat firmy wśród osób zainteresowanych jej usługami;
- wspiera działania zwiększające widoczność w sieci;
- pomaga zwiększyć liczbę klientów, korzystających z usług;
- dba o treści, które na temat firmy pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
SEO PR jest sposobem na pozyskiwanie wartościowych odnośników prowadzących do naszej strony, a jakościowe linki prowadzące do witryny wpływają na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Efektem działań ukierunkowanych na SEO PR jest sytuacja, gdy po wpisaniu nazwy firmy pojawia się 10 wartościowych linków, prowadzących do stron, na których znajduje się informacja, że jest to: „…lider wśród dostawców …”, „.. firma, która zdobyła certyfikat..”, „… firma doceniona na targach…”. SEO PR jest pozycjonowaniem konkretnych treści i opinii o firmie lub jej produkcie.
W ofercie Supremum SEO proponujemy naszym klientom wizerunkowe pozycjonowanie dla firm, którym zależy na zdobyciu pozytywnego image w wynikach, pojawiających się w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci. Realizujemy strategię SEO wizerunkowego, czyli kampanii PR w Google. Podczas realizowania kampanii SEO PR stosujemy etyczne metody pozycjonowania zalecane przez Google. W kampaniach SEO wizerunkowego skupiamy się na informacjach dotyczących marki, firmy, produkty, usługi, a także dbamy o widoczność w wynikach wyszukiwania imienia i nazwiska danej osoby. W budowaniu reputacji marki pomaga nam synergia naszym działań, ponieważ SEO PR łączymy z obecnością firmy na portalach społecznościowych i w katalogach branżowych.